بنات آخر زمن9
2 مشترك
صفحة 1 من اصل 1
بنات آخر زمن9
الحلقة التاسعة "واد راسي و قدوة"
- صلاح:" السلام عليكو. اما الدرس النهاردة كان طويل و متعب". (* ربنا يكون في عونك يابني)
- الحاج مصطفى:" بس يابني معاد الدرس كده متاخر قوي". (* المذاكرة مابتحلاش غير بالليل مع الصحبة)
- صلاح:" طب نعمل ايه يا بابا؟؟!! كله يهون" (* ياد يا مكافح)
* اشرف سامع الكلام من جوه و عاوز يضرب الواد ده شلوتين.
* دخل صلاح اوضته فرحان بشبابه. و بعد شويه دخل عليه اشرف. و بدأ ما بينهم حوار خبيث.
- اشرف:" ها..... عامل ايه يابو صلاح في مذاكرتك".
- صلاح:" الحمد لله اهي ماشية. و ادينا بنحاول".
- اشرف (بخبث):" كانت ايام. كان الواحد بيتطحن مذاكرة. و ما كانش بيخاف من حاجة غير ان واحد ابن حرام يفسد اخلاقه و يضيع مجهوده في الاخر".
*صلاح دماغة بدأت تلقط الكلام.
- صلاح:" صحيح. ربنا يبعد عننا و لاد الحرام".
- اشرف:" ده انا كان مرة زمان . ايام الدروس و كده. كان ليا واحد صاحبي فاشل اصيل دايما بيحاول يجر رجلي معاه. شوية يقوللي يلا نزوغ من المدرسة. و شوية يقوللي نشرب سجاير. و شوية يقوللي نخرج مع بنات". ( *يا لعييييب)
- صلاح (*باهتمام)": و كنت بتعمل ايه ؟؟؟".
- اشرف:" كنت طبعا اذكى منه. كنت كل ما يقوللي على حاجة اقوله لأ. يقولي انت عيل. اقوله عيل محترم احسن من راجل بايظ. ما كانش بياخد مني لا حق و لا باطل".
*صلاح حس و كأن كزاكي ضحك عليه و ضربه على قفاه.
-صلاح:" طب كنت بتعلق بنات ازاي زمان؟؟؟".
-اشرف:"انا لا كنت بعرف اعلق بنات زمان و لا حتى دلوقتي (* و سوسو تشهد على خيبته). و ده شرف ليا افتخر بيه. و لما اتجوز تبقى نقطة تحسب لي اني كنت مستقيم و مش بتاع بنات".
-اشرف:" انا صدعت دماغك. اسيبك تذاكر بقى. تصبح على خير".
* صلاح حس انه عمل غلطة و انه اتضحك عليه. و قرر ان يكمل حياته محترم زي اخوه الكبير و قدوته.
* و رجع اشرف اوضته و حكاية تعليق البنات قلبت عليه المواجع. فقالك انا انام احسن.[b]
- صلاح:" السلام عليكو. اما الدرس النهاردة كان طويل و متعب". (* ربنا يكون في عونك يابني)
- الحاج مصطفى:" بس يابني معاد الدرس كده متاخر قوي". (* المذاكرة مابتحلاش غير بالليل مع الصحبة)
- صلاح:" طب نعمل ايه يا بابا؟؟!! كله يهون" (* ياد يا مكافح)
* اشرف سامع الكلام من جوه و عاوز يضرب الواد ده شلوتين.
* دخل صلاح اوضته فرحان بشبابه. و بعد شويه دخل عليه اشرف. و بدأ ما بينهم حوار خبيث.
- اشرف:" ها..... عامل ايه يابو صلاح في مذاكرتك".
- صلاح:" الحمد لله اهي ماشية. و ادينا بنحاول".
- اشرف (بخبث):" كانت ايام. كان الواحد بيتطحن مذاكرة. و ما كانش بيخاف من حاجة غير ان واحد ابن حرام يفسد اخلاقه و يضيع مجهوده في الاخر".
*صلاح دماغة بدأت تلقط الكلام.
- صلاح:" صحيح. ربنا يبعد عننا و لاد الحرام".
- اشرف:" ده انا كان مرة زمان . ايام الدروس و كده. كان ليا واحد صاحبي فاشل اصيل دايما بيحاول يجر رجلي معاه. شوية يقوللي يلا نزوغ من المدرسة. و شوية يقوللي نشرب سجاير. و شوية يقوللي نخرج مع بنات". ( *يا لعييييب)
- صلاح (*باهتمام)": و كنت بتعمل ايه ؟؟؟".
- اشرف:" كنت طبعا اذكى منه. كنت كل ما يقوللي على حاجة اقوله لأ. يقولي انت عيل. اقوله عيل محترم احسن من راجل بايظ. ما كانش بياخد مني لا حق و لا باطل".
*صلاح حس و كأن كزاكي ضحك عليه و ضربه على قفاه.
-صلاح:" طب كنت بتعلق بنات ازاي زمان؟؟؟".
-اشرف:"انا لا كنت بعرف اعلق بنات زمان و لا حتى دلوقتي (* و سوسو تشهد على خيبته). و ده شرف ليا افتخر بيه. و لما اتجوز تبقى نقطة تحسب لي اني كنت مستقيم و مش بتاع بنات".
-اشرف:" انا صدعت دماغك. اسيبك تذاكر بقى. تصبح على خير".
* صلاح حس انه عمل غلطة و انه اتضحك عليه. و قرر ان يكمل حياته محترم زي اخوه الكبير و قدوته.
* و رجع اشرف اوضته و حكاية تعليق البنات قلبت عليه المواجع. فقالك انا انام احسن.[b]
dega- عضو برونزي
- عدد المساهمات : 318
العمر : 32
مـــــــــــــزاجـى :
النـادى المفضـل :
هـــــــــوايتــــى :
تاريخ التسجيل : 23/09/2009
دعـــــــــــــــــاء :
رد: بنات آخر زمن9
لأ بجد اخوه ده حكيم جدا ما شاء الله
omayma- Master
- عدد المساهمات : 8573
تاريخ التسجيل : 30/11/2008
دعـــــــــــــــــاء :
مواضيع مماثلة
» اكيد ده طبيخ بنات المنتد(ىااعتراف بنات المنتدى انهم مبيعرفوش يطبخوا)
» بنات آخر زمن
» بنات آخر زمن13
» بنات آخر زمن14
» بنات آخر زمن الباقى
» بنات آخر زمن
» بنات آخر زمن13
» بنات آخر زمن14
» بنات آخر زمن الباقى
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى