مُنتدى طلاب أسنان المنصورة
مرحبا بك فى منتدى طلاب اسنان المنصورة---senanko--- نتمنى ان تستمتع معنا بوقتك و تستفيد و تفيد و اهلا بك عضوا دائما بيننا

رحلة من باب اسنان

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

منقول رحلة من باب اسنان

مُساهمة من طرف dega في السبت سبتمبر 26, 2009 7:36 pm

الجدى تورز تصحبكم اليوم فى رحله شيقه يقوم بها أحد الأغيار-أي غير جدياوي-ستكون محطة الانطلاق هى باب أسنان ومحطه الوصول هي الباب الرئيسي(اللى عندة ميكروناصات الجيزة)..هل أنتم مستعدين أيها ألأغيار؟هيا نتابع أحدكم فى رحلته!
@ينظر الطالب المسكين الي يساره..ثم ينتهز الفرصه المناسبه ليقوم بالخطوه البطوليه الأولي ألا وهي عبور الشارع-فقط النصف الأول-ليستقر علي الجزيرة الوسطى وهنا لو حتي كان الطالب أعمي هيعرف أنه علي الجزيره الوسطي ليه؟(خد منديل يا دوكتور)-مش دكتور-و(ربنا ينجحك)أكيد كلكم تعرفونها...بائعه المناديل الأزليه ..لابد أن العيني باشا-رحمه الله عليه- يعرفها بالأسم ولابد أن ترقى الي عميده شرفيه أو ما شابه!

@الآن الخطوه الثانيه...ينظر الطالب الي يمينه ثم يعبر الشارع للمرم الثانية ليستقر أمام باب أسنان..هيا لندخل..لا داعي لأخراج الكارنيه فلأمن كالمعتاد مشغول مع أحد المرضى الذين يحاولون الدخول بينما الدخول من الباب الرئيسي أو يحاولون الخروج بينما الخروج من الباب الرئيسي أو يحاولون الموت بينما الموت من الباب الرئيسي!!!

@هل دخلت الآن؟...wow هل أنتقلت الي هاواي؟هكذا يظن الطالب المسكين فقد فوجئ ببنات أسنان..وهم لو تعلمون يختلفون شكلا وموضوعا عن بنلت بشري ولا أعرف السبب في الواقع هل هو فرق 2% بتوع الثانويه العامه؟؟؟لا أظن.أن الموضوع يحتاج الي دراسه جدياويه متأنيه سيحين موعدها لاحقا..
نرجع لمرجوعنا..يجول الطالب بين الفتيان والفتيات المرتكنين علي السيارات..الفتيان منهم يمسكون بالسيجاره ذات الفلتر الأحمر بينما الفتيات يحتفظن بهذا اللون قوق الشفتين

@الآن نبتدئ عمليه التناقص التدريجي ...التناقص في كل شئ.. -أنت حاليا تضع باب أسنان في ضهرك واخد رعايه الشباب بصدرك...-يتناقص عدد الشباب الروش فحت..تتناقص السجاير الحمراء ويصبح المجد للسوبر!بينما يبتدئ الشباب الغلبان في الظهور..حذاء لا تعرف لونه الأصلي..ذقن طويله(بس مش تدين علشان اللي بالي بالكم:D ) جينز حال لونه وأي حاجه من فوق..وفتيات لا تعرف وجهها من قفاها..صوره معبره جدا...مرحبا بك أنت في القصر العيني!

@الآن أين نتجه؟..أم هاني؟لأ ام هاني دي موضوع لوحده مع مقارنه بينها وبين حورس..هناك كافتيريا مركز المؤتمرات..والتانيه اللي جنب قلعه الأمتحانات..هي كان أسمها أيه؟

@الآن ok let's go كل واحد يشوف حاله اللي وراه section ولا round يطلع يظبطه بسرعه...طبعا الحضور هو أسرع حاجه في الكليه دي باعتبار تظبيط الغياب حق من حقوق المواطن كالماء والهواء...ومش مهم تعالي شوف الcasesليله الأمتحان مش هتلحق تتغير!

@دلوقتي خلاص كله شاف نفسه؟يلا نروح...نرجوا أن تكونوا قد أستمتعتم بجدي تورز و...أيه الضهر أدن؟...عادي شتم الشافعي جنبنا..والنبي تعالوا ندعي ربنا يكرمنا وننجح السنه دي كمان ..علشان خاطر الغلانه اللي في البيت

(جيزه.... جيزه) هنا بقي نترككم في رعايه الله وأمنه تروحوا بيوتكم..أحنا مش حنروح لأن الجدي مالوش بيت!:p
وسلم لي علي الأم رشيده....
__________________
حتي لا يمتزج الضلال بالهدى..صرنا نحن الجدي!

dega
عضو برونزي
عضو برونزي

انثى عدد المساهمات : 318
العمر : 24
مـــــــــــــزاجـى :
النـادى المفضـل :
هـــــــــوايتــــى :
تاريخ التسجيل : 23/09/2009
دعـــــــــــــــــاء :

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى